Arequipa 19 t/m 24 Maart

31 maart 2016 - Arequipa, Peru

Voor de 3e keer de grens over van Chili naar Peru. De overgang van Arica naar Tacna ging erg makkelijk. We reden in een gedeelde taxi waar totaal 6 personen in passen. Er waren drie stoelen voor en drie stoelen achter. Omdat we 2 koffers, 2 tassen ( slaapzak en winter kleding) en 2 rugzakken hadden, moesten we wachten op een taxi met een grote achterbak en andere mensen zonder bagage. Maar dat was binnen 10 minuten geregeld. De chauffeur hielp ons de grens over om onze stempel uit Chili en in Peru te halen.

Van Tacna naar Araquipa was iets van 8 uur reizen door de bergen met de bus. We zaten boven voorin de bus en konden mooi zien hoe gevaarlijk iedereen (inclusief de bus) rijdt in de bergen. Het is niet verstandig om in te halen in het donker als er in de verte een bocht is. Maar het is erg vervelend om achter een langzame vrachtwagen te rijden dus dan gokken sommige bestuurders maar dat er niemand uit de bocht komt. We reden ook achter een vrachtwagen met een gastank waarop stond "gas inflamable" Gelukkig hebben we het overleefd.

Arequipa is echt heerlijk. Goedkoop, lekker weer en lekkere eten. We zijn wezen raften en downhill Mountainbiken. Raften was hier veel leuker dan in Bonito. Er waren veel meer kleine watervallen waardoor we continu moesten opletten.

Ik zit hier op het teras van het hostel met uitzicht op twee volkanen waarvan er een sneeuw heeft. Op de planning staat de mooie stad en het bekijken van 14 kerken, massage, winkel in de shopping mall, markt en als afsluiter uitgaan. Er is hier zoveel te doen. We hadden besloten nog 2 dagen langer te blijven.